Sentrumtannlegesenter

TANNIMPLANTAT OSLO

Et tannimplantat er en kunstig tannrot som er plassert i kjevebenet der den gamle tannen har sittet. Tannimplantatet er laget av titan. Kjevebenet liker titan derfor vokser den sammen med tannimplantatet, som nå kan brukes som en ny tannrot. Hos oss  har vi kun valgt å bruke ledende og velprøvde internasjonalt anerkjente implantatsystemer.

Hva er egentlig tannimplantat?

Nesten alle tenner vil være mulig å erstatte med tannlege implantat, og det er en gjennomprøvet behandlingsmetode. Behandlingen innebærer at man opererer en liten skrue av titan, inn i kjevebenet, og denne erstatter roten som mangler. Deretter vil det, ettersom hva tilfellet er, festes en krone eller en bro til denne skruen. I omtrent alle tilfeller vil resultatet se naturlig ut og du vil ha tenner av god kvalitet og lang varighet. Har du spørsmål om tannimplantat? Ta kontakt med oss.

Krav til pasienten
Det er mulig å erstatte nesten alle tapte tenner med implantat, men det er viktig at pasienten er frisk når behandlingen utføres. Pasienter med kroniske sykdommer under medisinsk behandling, kan også få utført tannimplantatbehandling. En frisk munnhule hvor tannkjøttproblemer, kariesangrep og andre infeksjoner er under kontroll, er viktig for et stabilt og godt langtidsresultat. Røyking frarådes i samband med tannimplantatbehandling, da det er større fare for komplikasjoner. Er pasienten eldre, er dette ingen hindring for å få tannimplantater. Gjerne ta kontakt med oss dersom du har spørsmål.

Hvorfor velge oss for din implantatbehandling i Oslo?

Teamet vårt:
Vi er eksperter innen tannimplantat tjenester. Vi tilbyr implantatbehandling med hjelp av velprøvde og kvalitetsoppdaterte metoder. Vårt team av spesialister har lang erfaring med implantatbehandling og fungerer som en henvisningspraksis for andre tannleger i Stor-Oslo-region. Med hjelp av veldokumenterte metoder og det nyeste 3D-røntgensystemet setter vi inn flere hundre implantater i året. Vi holder oss oppdatert hele tiden og våre spesialister holder kurs for andre tannleger også

Benregenerasjon
Spesialistene våre utmerker seg ved tannimplantatbehandling; vi sørger for at du får ordentlig forberedelse av kjevebenet når det trengs.Vi utfører alle typer benregenarsjons prosedyrer som sinus løft osv.

Tannimplantatplassering
Prosedyren for plassering av tannimplantater er sikret og dobbeltsjekket med brukt av 3D røntgensystem(CBCT). Vi sørger for at implantatet er plassert  trygt.

Full munn rehabilitering
Vår fullstendige rehabilitering av munnen hjelper pasientene våre med å få tilbake funksjon og estetikk.

Hva koster tannimplantater?

For mange som skal ha en liten eller stor behandling så er en av den største utfordringen tannimplantat pris. Vi bryr oss! Og hjelper deg med muligheten for rentefri delbetaling. Videre har du fleksibilitet til å betale i avdrag som passer deg. Det er rentefritt, bare bestill en avtale, betal en forskuddsbetaling og start behandlingen.

Klikk på «Bestill en avtale» for mer informasjon.

Behandlingsprosess for
    Tannimplantater

Omfattende konsultasjon

Første konsultasjon hvor vi går over behandlingen med pasienten. Vi planlegger nøye og gir deg eksakt pris på behandlingen.

Implantat
    plassering

Implantat skruen blir plassert i kjevebenet. Såret blir sydd og pasienten kommer tilbake for sutur fjerning etter 2 uker.

Avtrykktaking

Avtrykk blir tatt som regel etter 3 måneder. Avtrykket sendes til tanntekniker som lager en implantatkrone.

Implantatkrone sementering

Kronen kommer som regel tilbake innen 10 dager. Da blir den sjekket nøye og plassert i munnen til pasienten.

Kan alle få implantater?

Tannimplantat

• Hva er tannimplantater?

• Hvem er en god kandidat for tannimplantater?

Det er viktig at pasienten er frisk når behandlingen utføres. Pasienter med kroniske sykdommer under medisinsk behandling, kan også få utført tannimplantatbehandling. En frisk munnhule hvor tannkjøttproblemer, kariesangrep og andre infeksjoner er under kontroll, er viktig for et stabilt og godt langtidsresultat. Røyking frarådes i samband med tannimplantatbehandling, da det er større fare for komplikasjoner. Er pasienten eldre, er dette ingen hindring for å få tannimplantater. Gjerne ta kontakt med oss dersom du har spørsmål.

• Hva er fordelene med tannimplantater?

Mann slipper å slipe ned sine egne friske tenner for å lage bro som erstatning for sine tapt tenner.

• Hvor mye koster implantater og dekker forsikringen kostnadene?

Prisen er avhengig av forskjellige årsaker og derfor tilbyr vi gratis konsultasjon for implantatbehandling.

• Hva er suksessraten for tannimplantater?

90-95% suksess over 10 år.

• Er tannimplantater trygge?

Første tannimplantat ble satt i 1965 av Brånemark. Per dags dato så blir over en million implantater satt i EU hvert år. Det er en trygg og veldokumentert behandling.