Munnhygiene - Sentrumtannlegesenter

En av tjenestene våre inkluderer full munnhygiene, vi undersøker pasientene våre ved å bruke riktige standarder for munnhygiene, vi hjelper deg ikke bare med munnhygiene, men også med en bedre tannpleierutine.

Metal braces
Ceramic brackets
Clear Aligners

We start seeing children from a young age to check for problems that may get worse with time, such as overcrowding. We stay in touch through regular follow-up appointments.

Hva er MUNNHYHYGIENE?

I Norge er vi flinke til å børste tennene hver dag og det er bra, men det samles likevel bakterier og matrester mellom tennene der tannbørsten ikke kommer til. Når bakteriene blir liggende igjen over lengre tid, blir tannkjøttet irritert. Kroppens forsvar settes da i gang og tannkjøttet hovner opp og vil lett blø.

Dårlig ånde
Om bakteriene får ligge igjen, lukter det dessuten ganske ille, en lukt man selv ofte ikke kjenner fordi man er vant til den – men omgivelsene merker den…

Med en bra munnhygiene reduserer du betydelig risikoen for dårlig ånde og sykdommer som karies og tannløsning.

Hvorfor velge vår munnhygienetjenester?

Tidligere påvisning av oral sykdom
Våre tannleger hjelper deg med å opprettholde en sunn livsstil ved å oppdage oral sykdom tidligere, dette kan være veldig viktig for å opprettholde en sunn munnhygiene.

Forebygging av tanntap
Vedlikehold av munnhygiene kan styrke tannhelsen, avstå fra mulig tanntap på lang sikt; forebygging av tanntap avhenger av munnhygiene.

Vedta den beste tannrutinen
Våre eksperter gir deg tannhygiene råd som ikke bare hjelper deg med å opprettholde tannhelse, men også hjelper deg å ta i bruk den beste tannrutinen.

Ha et lysere smil
Tannhygienetjenestene våre inkluderer tannblekingstjenester som gir deg plakkfrie og skinnende tenner. Kos deg med ditt smil med hvite tenner.

Bli kvitt plakk
Tannhygiene sørger for at du får mest mulig ut av smilet ditt ved å eliminere sjansen for at tjære og plakk bygger seg opp på tennene.

Avstå fra infeksjon
Vedlikehold av munnhygiene sørger for at du ikke får noen tannkjøtt infeksjoner som periodontitt som kan forårsake tap av tenner.

Bestill et besøk til Sentrum-tannlegesenter, bare fyll ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg.

Sentrum Tannlegesenter Tjenester

BEHANDLING AV TANNLEGESKREKK

Hos oss på Sentrum Tannlegesenter har vi lang erfaring med behandling av pasienter med tannlegeskrekk. Tannlegeskrekk kan oppstå på grunn av forskjellige årsaker og vi prøver alltid å tilpasse behandlingen til hver enkelt pasient.

ALLMENN TANNBEHANDLING

Vårt tilbud dekker alle dine behov for vanlig tannbehandling. Vi utfører vanlige konsultasjoner, kjevebehandling, usynlig regulering, rotbehandling, fylling og mange flere behandlingsformer.

TANNLEGEVAKT I OSLO SENTRUM

Sentrum Tannlegesenter er her for å hjelpe deg når du har akutte tannsmerter. Vi holder til i Oslo sentrum og er en tannlegevakt som du kan stole på.

SKALLFASETTER