Tjenester

Allmenn tannbehandling

Klinikken vår i Oslo sentrum tilbyr all slags allmenn tannbehandling, enten du vil undersøke tennene dine for tannhelse, eller ønsker tannrehabilitering. Vi gjør det med utstyr av høy kvalitet.

Allmenn tannbehandling?

Vårt tilbud dekker alle dine behov for vanlig tannbehandling. Vi utfører vanlige konsultasjoner, kjevebehandling, usynlig regulering, rotbehandling, fylling og mange flere behandlingsformer. Ta kontakt med oss dersom du har spørsmål om våre behandlinger eller andre spørsmål.

Tannpressing og gnissing
Om du presser eller gnisser tennene dine mens du sover, kan du få intensive muskelsammentrekninger. Dette fører til smerte i omliggende vev, ledd og muskler. Opplever du tannpressing eller gnissing, vil dette være noen symptomer:

Smertefulle og ømme kjever Ømfintlige og følsomme tenner Stiv nakke Spennings- og/morgenhodepine Migrene

Bittskinne forhindrer tannpressing og gnissing
Bittskinne er den beste løsningen for tanngnissing. Dette er en gjennomsiktig og myk skinne, som festes til tennene i overkjeven. Bittskinnen vil redusere presset og dermed fjerne den umiddelbare årsaken til smerten. Ettersom pressingen og gnissingen skjer ubevisst om natten, vil årsaken til hodepinen ofte gå ubemerket hos både lege, tannlege og deg selv. Har du spørsmål rundt dette – ta kontakt med oss, så kan vi hjelpe deg.

Hvorfor bruke våre allmenn tannhelsetjenester?

Ligger sentralt i Oslo

Vi tilbyr allmenn tannbehandlinger midt i Oslo. Våre erfarne tannleger prioriterer pasientens behov.

Erfarne tannleger
Med det dedikerte personalet sørger vi for at du får topp behandling. De får ekstra hjelp av vår høykvalitets utstyr.Våre tannleger går jevnlig på kurs og holder seg oppdatert.

Tidlige diagnoser
Våre tannleger gir deg også en diagnose av den tiltenkte orale sykdommen. Med rettidig identifikasjon kan du velge en bedre behandling med en gang og spare penger.

Robust teknologi
Bruken av høyteknologi og smarte maskiner, og påliteligheten med tanke på arbeidet har økt kvaliteten på arbeidet.

Time på dagen
Vi har lange åpningstider og har åpent på lørdager også. Skulle du ha behov for akutt time så får du time på dagen.

Diverse munnpleie
Våre tannleger tilbyr deg alle typer behandlinger innenfor munnhygiene, det være seg tannrens eller tannkjøttsykdom behandling.

Vil du vite mer?

Avtal en konsultasjon

Bestill et besøk til Sentrum Tannlegesenter. Bare fyll ut skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg for å bekrefte time eller besvare dine spørsmål om du har det.

Ofte stilte spørsmål

Orale skader er ofte smertefulle, og bør behandles av en tannlege så snart som mulig. Hvis du har slått ut en tann, kan disse tipsene kanskje redde den.

Generelle tannleger utfører rutinemessig oral helsehjelp, både forebyggende og gjenopprettende.

Du kan prøve å bruke en tannkrem som er spesielt utviklet for sensitive tenner. Gni litt tannkrem inn i det følsomme området når du legger deg, da det hjelper deg med å beskytte overflaten. Prøv å unngå sterkt sure matvarer og drikkevarer og vent minst en time etter å ha spist før du børster, da dette kan føre til enda mer følsomhet. Sliping av tennene kan også øke følsomheten, og en munnbeskyttelse kan være nødvendig. Hvis smertene fortsetter, snakk med tannlegeteamet ditt, og de kan kanskje tilby ytterligere pleie for å redusere symptomene dine. En rekke ting kan forårsake følsomhet, og tannlegeteamet ditt vil kunne identifisere disse og gi råd om riktig pleie.

Munntørrhet kan være et symptom på mange forskjellige problemer og kan skje når du blir eldre. Ofte er det en bivirkning av medisiner – spesielt hjerte-, blodtrykks- og depresjonstabletter.

Ved ditt første besøk vil din nye tannlege ta alle dine personlige opplysninger, som adresse og fødselsdato. De vil også ta en full medisinsk historie for å sikre at de er fullstendig klar over eventuelle sykdommer eller medisiner du måtte ta, og de kan deretter behandle deg trygt.