Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elit.

This is some text inside of a div block.

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elit.

This is some text inside of a div block.

Emergency Case

If you need a doctor urgently outside of medicenter opening hours.
Button Text

Tannimplantat som erstatter ødelagte eller tapte tenner

Nesten alle tenner vil være mulig å erstatte med tannimplantat, og det er en gjennomprøvet behandlingsmetode. Behandlingen innebærer at man opererer en liten skrue av titan, inn i kjevebenet, og denne erstatter roten som mangler. Deretter vil det, ettersom hva tilfellet er, festes en krone eller en bro til denne skruen.I omtrent alle tilfeller vil resultatet av tannimplantat se naturlig ut og du vil ha tenner av god kvalitet og lang varighet.

Har du spørsmål om tannimplantat? Ta kontakt med oss.

Krav til pasienten

Det er viktig at pasienten er frisk når behandlingen med tannimplantat utføres. Pasienter med kroniske sykdommer under medisinsk behandling, kan også få utført tannimplantatbehandling. En frisk munnhule hvor tannkjøttproblemer, kariesangrep og andre infeksjoner er under kontroll, er viktig for et stabilt og godt langtidsresultat. Røyking frarådes i samband med tannimplantatbehandling, da det er større fare for komplikasjoner.Er pasienten eldre, er dette ingen hindring for å få tannimplantater. Gjerne ta kontakt med oss dersom du har spørsmål.

Venting kan gjøre mer skade
Tap av en eller flere tenner gjør at benet der tannen satt, ikke stimuleres til ny benvekst. Dette fører til at benet løses sakte opp. Om du venter lenge med å kontakte oss og sette inn et tannimplantat, kan det være større risiko for at det ikke er nok ben å festeimplantatet i. Setter vi inn et nytt tannimplantat, vil benet selv stimuleres og starte benvekst igjen. Kontakt oss nå, for å bestille konsultasjon.

Er det tannimplantat smertefullt?
Inngrepet foregår med lokalbedøvelse og er helt smertefritt. I løpet av det neste døgnet etter innsetting av tannimplantat, kan noe hevelse og smerte forekomme, men dette vil kunne dempes med smertestillende og avkjøling med en ispose pakket inn i et håndkle.
Tiden etterbehandlingen
Implantatbehandling i dag gir gode resultater over tid. For å hindre tap av tannimplantater i tiden etter innsetting, vil røyking og alkohol være sterkt frarådet i en uke. Tennene skal pusses, og munnen må renses etter hver gang du har spist. Unngå meieriprodukter og sukker i en uke. Det anbefales også å spise myk mat de første dagene.

Pris på tannimplantat
Tannimplantat er en relativt kostbar behandling som du i de fleste tilfeller må betale selv. Trygdeetaten kan, i noen tilfeller, gi bidrag alt ettersom hva årsaken til tanntapet skyldes. Om du lurer på spørsmål rundt dette, kan du kontakte oss her.

Fremgangsmåte for tannimplantatbehandling

Steg 1:
Tannlegen din trekker tannen som skal erstattes og forbereder området hvor tannimplantatet senere skal settes inn. Du får en midlertidig tann, mens du venter på at området skal bli klart for implantatet. Dette vil ta 3-6 måneder.

Steg 2:
Vår kirurg vil deretter sette inn tannimplantatet i samarbeid med tannlegen, som skal montere på implantatkronen. Stingene fjernes etter 7-14 dager. Tannimplantatet skal gro i 3-6 måneder.

Steg 3: Til slutt vil tannlegen din montere på en implantatkrone. Vårt ønske er at du har god tannhelse, så ta kontakt med oss dersom du behøver behandling.

Hos oss kommer du som pasient i fokus. Vi lytter til deg som pasient og sørger for at du får solid informasjon om tannimplantat i forkant, underveis og i etterkant av behandlingen. For oss er din trygghet like viktig som det perfekte resultat.

Vi holder til i Oslo Sentrum 2minutter i fra Grønland T-bane og 3 minutter i fra Oslo Sentralstasjon. Vi er i nærheten av deg som holder til på Grønland, Bjørvika, Sørenga, Gamle Oslo, Ensjø, Helsfyr, Grünerløkka, Torshov, Sagene og Oslo Sentrum generelt.

Takk for din bestilling! Vi kontakter deg snarest.
Oops! Noe gikk galt. Sjekk om du har fylt ut alle feltene og prøv igjen.

Grønland 12B
0188 Oslo, Norge