Tannimplantat som erstatter ødelagte eller tapte tenner

Nesten alle tenner vil være mulig å erstatte med tannimplantat Oslo, og det er en gjennomprøvet behandlingsmetode. Behandlingen innebærer at man opererer en liten skrue av titan, inn i kjevebenet, og denne erstatter roten som mangler. Deretter vil det, ettersom hva tilfellet er, festes en krone eller en bro til denne skruen. I omtrent alle tilfeller vil resultatet se naturlig ut og du vil ha tenner av god kvalitet og lang varighet. Har du spørsmål om tannimplantat? Ta kontakt med oss.

Krav til pasienten

Under behandlingsprosessen bør pasienten være i god helse.Et tannimplantat kan også anbefales for pasienter som har kroniske sykdommer mens de gjennomgår medisinsk behandling.For et stabilt og langsiktig resultat må munnen være sunn med tannkjøttproblemer, kariesangrep og andre infeksjoner under kontroll.Tannimplantater og røyking anbefales ikke sammen, da det er høyere risiko for komplikasjoner.Å få tannimplantater blir ikke problematisk når en pasient er eldre.Når du har spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss.

Venting kan gjøre mer skade

Tap av en eller flere tenner gjør at benet der tannen satt, ikke stimuleres til ny benvekst. Dette fører til at benet løses sakte opp. Om du venter lenge med å kontakte oss og sette inn et implantat, kan det være større risiko for at det ikke er nok ben å feste implantatet i. Setter vi inn et nytt tannimplantat, vil benet selv stimuleres og starte benvekst igjen. Kontakt oss nå, for å bestille konsultasjon.

Er det smertefullt?

Inngrepet foregår med lokalbedøvelse og er helt smertefritt. I løpet av det neste døgnet etter innsetting av tannimplantat, kan noe hevelse og smerte forekomme, men dette vil kunne dempes med smertestillende og avkjøling med en ispose pakket inn i et håndkle.

Tiden etter behandlingen

Implantatbehandling i dag gir gode resultater over tid. For å hindre tap av implantater i tiden etter innsetting, vil røyking og alkohol være sterkt frarådet i en uke. Tennene skal pusses, og munnen må renses etter hver gang du har spist. Unngå meieriprodukter og sukker i en uke. Det anbefales også å spise myk mat de første dagene.

Pris på tannimplantatbehandling

Dette er en relativt kostbar behandling som du i de fleste tilfeller må betale selv. Trygdeetaten kan, i noen tilfeller, gi bidrag alt ettersom hva årsaken til tanntapet skyldes. Om du lurer på spørsmål rundt dette, kan du kontakte oss her.

Fremgangsmåte for tannimplantatbehandling

• Steg 1:
    Tannlegen din trekker tannen som skal erstattes og forbereder området hvor implantatet senere skal settes inn. Du får en midlertidig tann, mens du venter på at området skal bli klart for implantatet. Dette vil ta 3-6 måneder.
  • Steg 2:
    Vår kirurg vil deretter sette inn tannimplantatet i samarbeid med tannlegen, som skal montere på implantatkronen. Stingene fjernes etter 7-14 dager. Implantatet skal gro i 3-6 måneder.
  • Steg 3:
    Til slutt vil tannlegen din montere på en implantatkrone.
    Vårt ønske er at du har god tannhelse, så ta kontakt med oss dersom du behøver behandling.